Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda datacenter.se godkänner du detta. Läs mer här

Drifttjänster

Datacenter har lång erfarenhet av serverdrift på både Windows och Linuxservrar. Driftarbetet innebär följande rutinmässigt återkommande arbetsmoment: kontinuerlig uppdatering av drivrutiner, inläsning av säkerhetsuppdateringar, inläsning av servicepackuppdateringar, övervakning och incidenthantering.

Service Level Agreement (SLA)

När Datacenter tar driftansvaret ingår SLA på upptider för funktion och/eller server, samt ekonomisk ersättning vid understigen SLA. Vi tar driftansvar till överenskommet lager upp till applikationsnivå, dvs operativsystem och sedan funktion.

Vid driftåtagande är det alltid Datacenter som utför backup, övervakning av server och dess tjänster via ett centralt övervakningssystem. Övervakning sker dygnet runt alla dagar i veckan och vi hanterar incidenter som vi får larm om oavsett tidpunkt och dag på året. Vi trendanalyserar också era servrar för att proaktivt inför driftmötena kunna ge värdefulla råd och förslag.

Vill du veta mer? Kontakta oss gärna.

  • ISO27001, ISO9001 och ISO14001
  • Incidenthantering dygnet runt årets alla dagar
  • Övervakning 24/7
  • Kontinuerliga trendanalyser av servrarna

Jag vill bli kontaktad!

Fyll i ditt telnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort.

Vi erbjuder även

Colocation En klimatsmart miljö som är anpassad för tekniken med säkerställd kylning, skalskydd och strömförsörjning. Även högsäkerhetsanläggningar.
Webhosting Lastbalanserade webb- och e-handelslösningar baserade på såväl Open Source och Java som .Net-plattformar i säker servermiljö.
Outsourcing En säker, tillgänglig och effektiv IT-miljö uppnås med en partner som Datacenter. Vi stödjer din verksamhets behov.
Användarnära tjänster Personlig support via telefon, e-post eller fjärrstyrning. Allt beroende på vad som passar användaren och ärendet bäst. Öppet kl 07-22.