Användarnära tjänster

Arbetsplats som tjänst

En heltäckande tjänst som avsevärt förenklar hanteringen av datorer genom hela livscykeln. Vi sköter allt, från hårdvara till rättigheter medan kunden själv kan lägga till eller ta bort användare i vår självbetjäningsportal. På så vis kommer ni alltid att ligga i teknisk framkant, slippa stora punktinvesteringar och kan vara flexibla i er infrastruktur utan att binda kapital.

Även miljömässigt är det en fördel då Datacenter är certifierade enligt ISO 14001. Därmed kan ni känna er säkra på att vi har en ansvarfull hantering av den uttjänta hårdvaran. 


Service desk
Låt oss ändra din uppfattning av IT-support. Vi erbjuder era anställda personlig support av vår egna personal baserade i Stockholm. Vi arbetar via telefon, e-post eller fjärrstyrning, beroende på vad som passar användaren och ärendet bäst. Kan vi inte lösa det på distans kommer vi självklart ut till er så snart vi kan. Vi agerar med Single Point of Contact som utgångspunkt. Detta innebär att vi följer med ärendet hela vägen och överger inte användaren förrän allt är löst.

Vi vet att alla inte arbetar mellan 8-17 i dagens samhälle, därför har vi justerat våra öppettider så det passar in i vardagspusslet. Vi finns nu tillgängliga mellan 07.00- 22.00, och från och med januari 2019 kan du nå oss dygnet runt!

Vill du veta mer om vår arbetsplatssupport är du välkommen att kontakta vår säljavdelning.